Opus musicum 2/2009
OBSAH
Studie
str. 4
„Jsem z oněch vzácně se vyskytujících typů mužů,
kteří raději slouží, chrání...“ – II. díl - Vlasta Reittererová
str. 23
Neohrožený Puccini - Miloš Schnierer
str. 28
Rádio Wave na vlnách kritiky - Barbora Šichanová
str. 33
Sociální základ inspirace ve vztahu k hudební kreativitě - Petr Drkula
str. 39
Gamelan jako tradiční útvar balinéské hudby - Kateřina Nová
str. 44
Houslista, muzikolog a hudební pedagog Jan Vratislavský - Vladimír Spousta
str. 49
Programové prohlášení Opus musicum (1969) - Martin Flašar
str. 51
Jak vzniká průvodní slovo a jak se píše kritika - Alena Borková
Rozhovor
str. 54
Ensemble Opera Diversa: Nespadli jsme z nebe hotoví... - Martin Čurda, Vladimír Maňas
Události
str. 58
Aschenbachův vnitřní svět
v nastudování Státní opery Praha - Martin Flašar, Jiří Zahrádka
str. 60
Ensemble Opera Diversa: ne zcela známá
a poněkud diverzní součást brněnské kulturní scény - Vladimír Maňas
str. 62
Premiéra opery Společná smrt milenců v Šinagawě - Martin Čurda
Recenze
str. 65
Alfred Brendel: Über Musik - Tereza Horlitz
str. 68
Hana Adámková Heidrová: Hudebně ekologická
problematika a její místo v současné hudební výchově - Martin Flašar
str. 70
CD Serguei Milstein (Tchaikovsky, Rachmaninov) - Kateřina Hnátová
str. 72
CD Trio PROmoZICA: ECHO MEMO - Petr Marek